Avtalspension och ny roll som egenföretagare

Jaha så blev jag avtalspensionär vid årsskiftet. Efter 36 år i försäkringsbranschen försvann en massa måsten. Och så plötsligt fick jag erbjudande om läraruppdrag!

Så nu har jag egen firma och försöker orientera mig vad som gäller. Att läsa och försöka förstå det gigantiska regelverket för bokföring är tufft - särskilt som det verkar i första hand vara skrivet för varuproduktion. Jar HAR ingen skördetröska och vill inte veta hur man gör avskrivningar på en sån!!

Ett enmans tjänsteföretag - hur svårt kan det vara att få fram anpassad information för detta? Tillgångarna består av intellektuellt kapital och några kontorsmaskiner och lagret finns på PowerPoint.

Men visst är det spännade - och så ska  jag försöka att mer ofta finnas här på bloggen. Ska se om det går att koppla bloggen till min sida på Facebook och även ändra bloggnamnet till mitt eget.

Fredrik Kronberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback